tisdag 21 augusti 2012

naturen gör Gud synlig

Besseggen, Norge 2011    (1743 möh)

Att få stå mitt i denna fantastiska natur och bara blicka ut över fjällen vittnar om att Gud är större än vi kan förstå! Tänk, att Han har format allt detta vackra. Det klara vattnet.. den dånande forsen.. de mäktiga fjällen som sträcker ut sig så långt ögat kan se...

Efter båtturen över detta klara vatten, fick jag stiga iland. Vandringen börjar mjukt i den gröna omgivningen med fjällen som omsluter från varje sida. Väl uppe på höjden får man vända sig om och bara ta emot allt det vackra som möter blicken... Då kommer dessa ord inom mig:

Ps: 23:2
"Han låter mig vila på gröna ängar, Han för mig till vatten där jag finner ro..."

Naturen gör Gud synlig...
                                      Med natur som denna, behövs inga ord....









Sölen Norge 2012    (1755 möh)







Att få ta de sista kliven upp på toppen, blicka ut över Guds mäktiga skapelse som breder ut sig med molnen som omsluter från båda sidor... skapar en så mäktig känsla... Tack Herre, för allt det vackra dina händer format...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar